Saturday, February 2, 2013

Maarja koogiretsept: Miša kook

Sõbranna Maarja tegi seda Miša kooki ühe kooliürituse tarvis ja see viis lihtsalt keele alla. Mõni sõi 5 tükki lausa, niiet see ütleb juba kõik :) See on lihtne, mõnus, magus aga samas parajalt magus kook. Suurepärast retsepti jagas ta nii mõnegagi ja ma super rahul sellega! :) Mu kindel üks lemmik ja võib- olla teen seda juba ka homme, sõltuvust tekitav !:)

Põhi

300g keefiri
1kl suhkrut
1,5-2kl jahu
1tl soodat
1spl kakaod
500g hapukoort 20%

Glasuur
100g taluvõid
100g suhkrut
1spl kakaod
1spl rõõska koort
natuke vaniljet

Sega kokku keefir, suhkur, jahu ja sooda. Jaga taigen pooleks. Ühele poole lisa juurde supilusikas kakaod. Seejärel pane mõlemad pooled ahju ning küpseta 200 kraadi juures umbes 35 minutit. Lõika küpsenud koogipõhjad pooleks. Iga kord ei pruugi pooleks lõikamine õnnestuda. Oleneb ilmselt pannist millega küpsetada, jääb liialt õhuke. Soovitan võtta ühe suure noa ja ettevaaatlikult tõesti lõigata seda! Pane iga kihi vahele hapukoort. Kui kook on suurem, siis kulub ka hapukoort rohkem. Valmista glasuur. Sega õrnal tulel kokku taluvõi, suhkur, kakao, rõõskkoor ja vanilje. Vala kook üle glasuuriga. Glasuur peab olema küllaltki jahtunud, sest muidu valgub ta koogi pealt ära. Glasuurile võite oma soovi järgi kaunistusi panna, nt nonparelle, tuhksuhkurt või nt mina panin kookosehelbeid. 

2 comments:

  1. Tere! Kuidas kihte küpsetada tuleb, võitatud/õlitatud vormis või võib ka küpsetuspaberiga kaetud vormis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina olen alati küpsetuspaberiga teinud, nii tuleb väga mugavalt lahti :)

      Delete