Sunday, December 4, 2016

Õuna-šokolaadikook

Tervitus! :)

Järjekordne maguslaks. Oioii, see retsept oli selle sügise hukatus :D Kui ma selle koogi pilti nägin, siis olin müüdud ka. Niiet pidin saama selle retsepti. Selle retsepti algvariandi sain ma muideks oma treenerilt, tänu kellele ma olen see, kes ma nüüdseks olen :) Niiet, see näitabki ainult seda, et ka treenerid söövad kooki ja see on normaalne, me ei söö ainult kapsalehti ja kodujuustu :D Minu praegune personaaltreener on muideks samal seisukohal, et kõik on mõistuse piires lubatud. Selle võrra sa tead, et järgmine päev peadki rohkem pingutama ka või no kui igapäevaselt oledki tubli ja aktiivne, siis ei ole see koogike midagi. Ta ütlebki,et kui tal ongi magusaisu, siis ta just teebki ka ise, mitte ei osta poest mingit jama. Just, see on ka minu moto, isetehtud hästi tehtud ja puhas, siis tead ju sada prossa mis sees :) 
Selles suhtes, et viimasel ajal on mu blogisse tulnud just koogiretseptid vm magus, ärge arvake, et ma nüüd neist ainult toitungi. Vastupidi, neid patukaid teen heal juhul korra nädalas. Ma saangi lubada endale selliseid asju siis, kui saan nn koju käima Türile ja perele vaaritada. Linnas endale üksi plaaditäis kooki pole nagu mõtet :D Linnas teen ainult oma igapäevast toitu ja mealprepid, aga enamik neist toitudest on juba kas siin blogis olevad või sellised, mis klopsin nn kokku, niiet siia pole ja ammu igapäeva toite tulnud, aga eks püüan parandada end! 
Igatahes, ausalt seda kooki te peate proovima, see on jumalik! Ma ei ole kunagi õunakoogifänn olnud, aga üha rohkem õpin ka neid armastama, eriti veel kui sellised retseptid, muhahaa seda tuunisingi selliseks ka, et olekski ju veel täielik lemmik. Algses variandis oli tavaline nisujahu, tume šokolaad, peal õunad, kreeka pähklid ja fariinsuhkur. Mina siis panin aga tumeda shoksi tervete metspähklitega, et juba sees oleks pähklid mitte peal. Samuti panin õunad sisse, siis mahlasem. Ja üks kord olen proovinud riisijahuga ja üks kord täistera nisujahuga, tavaline nisujahu ei ole mulle ning mõlemal korral on olnud super, riisijahuga oli konsistents küll parem, täistera omaga oli selline lagunev purune rohkem. Ja peale peale panin siis hoopis kookospalmisuhkrut, mis teeb veel parema karamelli ning mandlilaastud ;) Esimene kord tegjin nii et õunad peal ja kreeka pähkel, aga nii ei olnud üldse nii mahlane, meie perele meeldis see teine variant rohkem ;) Suurepärane nii soojalt, aga kes suudab kannatada, siis ka külmalt ja järgmisel päeval isegi veel parem! :) 

Vaja läheb:
200g võid
200g tumedat sokolaadi tervete pähklitega
4muna
2,5dl suhkrut
2,5dl riisijahu
1tl kaneeli
1 tl küpsetuspulbrit

3-4 õuna, 2-3spl kookospalmisuhkrut, peotäis mandlilaaste

Sulata või ja tükelda sellesse šokolaad. Sega seni, kuni šokolaad on sulanud. Vahusta munad suhkruga, sega hulka küpsetuspulbri-kaneeli-jahusegu. Lisa ka šokolaadi-võisegu ja töötle ühtlaseks. Lisa hakitud õunakuubikud. Vala taigas küpsetuspaberiga vooderdatud lahtikäivasse 26cm läbimõõduga koogivormi ning aja ühtlaselt laiali (minule meeldib õhem kook, seega tegin suure plaadiga, aga kes tahab kohevamat ja paksemat, siis ümmarguse lahtikäiva vormiga super). Riputa peale mandlilaastud ja kookospalmisuhkur. Küpsets 175 kraadises ahjus umbes 45minutit.


No comments:

Post a Comment